Huisregels Dierenkliniek Lieshout

Welkom bij onze kliniek. Wij zijn blij dat u de medische zorg voor uw (huis)dier(en) aan ons toevertrouwt. Wij stellen een open en eerlijke communicatie erg op prijs. Om de gang van zaken prettig te laten verlopen, vinden wij het fijn om een aantal regels voor u op een rijtje te zetten.

Welkom aan de balie

Wij vinden het prettig als u na binnenkomst meldt waar u voor komt, om onnodig wachten te voorkomen. Is er even niemand achter de balie, druk dan op het belletje. De balie is bedoeld voor het afhandelen van afspraken, voor het afhalen van herhaalrecepten en voor de verkoop van vrije verkoop producten en voeding. Indien u uitgebreid advies wilt zullen wij daarvoor graag een afspraak inplannen.

Afspraak maken

De kliniek is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30u-17u, op alle werkdagen behalve donderdag van 18.30u-20u en op zaterdag van 9u-12u. Wij zijn gedurende onze openingstijden telefonisch bereikbaar op 0499-423389. U krijgt dan een vakkundige paraveterinair dierenartsassistente aan de telefoon die voor u een afspraak kan maken of u kan voorzien van advies op maat. Indien zij het antwoord op uw vraag niet weet dan kan zij voor u een terugbel verzoek maken bij een van onze dierenartsen of voor een specifieke arts als dat nodig is. Het is regelmatig erg druk op de kliniek, dus als het spoed vereist moet u dat er zeker bij zeggen. Een afspraak zelf inplannen kan ook online: Klik hier om een afspraak te maken

Afspraak afzeggen

Het kan gebeuren dat u plotseling verhinderd bent, hiervoor hebben wij uiteraard begrip. Echter wij plannen wel een arts, tijd en ruimte voor uw huisdier in; daarom zouden wij het erg waarderen wanneer u minimaal 3 uur voor een afspraak en 24 uur voor een operatie belt wanneer u verhinderd bent. Indien er zich een spoedsituatie voordoet waardoor u er niets aan kan doen, zullen wij uiteraard begrip hebben en geen kosten in rekening brengen. Voor niet of niet tijdig geannuleerde afspraken zijn wij genoodzaakt om kosten in rekening te brengen van ten minste een consult prijs. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Kosten

We doen dit vak uit liefde voor de dieren, maar daarnaast moeten we ook zorgen voor de financiële gezondheid van de kliniek en daarom zullen er kosten voortvloeien uit het onderzoeken en behandelen van uw (huis)dier(en). De kosten voor een consult of standaardingreep zijn van te voren op te vragen. Als uw dier een specifieke behandeling nodig heeft of er moet nader onderzoek worden verricht, kan de dierenarts u op uw verzoek voorafgaand een kostenindicatie geven.

Wanneer de behandelend dierenarts tijdens het werk denkt dat de kosten van het onderzoek of behandeling hoger gaan uitpakken dan verwacht, is uitgangspunt dat wij eerst contact met u opnemen en dit zullen bespreken. Zorg dus dat u altijd bereikbaar bent voor overleg als uw dier bij ons is opgenomen.

In sommige gevallen is het met het oog op het welzijn of de gezondheid van uw huisdier niet mogelijk om contact met u op te nemen om de meerkosten eerst af te stemmen. Wij zullen uiteraard altijd naar eer en geweten handelen en dit nadien netjes met u bespreken. Wij gaan uit van een prettige vertrouwelijke band tussen onze klanten en onze teamleden, zodat er geen twijfel hoeft te bestaan als meerkosten onvermijdbaar bleken te zijn.

U dient de kosten voor het consult, onderzoek of behandeling en de benodigde medicatie direct na afloop contant of per pintransactie te betalen, tenzij wij daarover met u vooraf een andere afspraak hebben gemaakt.

De behandelingen en betalingen die zijn verricht zullen worden verwerkt in ons administratiesysteem. Indien u onder bewindvoering staat, willen wij uw (huis)dier(en) ook van dienst zijn. Echter bij preventieve behandeling, dus geen spoedeisende hulp, willen wij graag schriftelijke toestemming (email) van uw bewindvoerder alvorens wij tot behandeling van uw (huis)dier(en) over zullen gaan. Dit wederom in goed vertrouwen, omdat wij niet willen dat wij behandelingen uitvoeren die voor u niet draaglijk zijn. Wij kunnen zorg op maat bieden, echter de kosten zullen wel betaald moeten worden. Wij zouden graag het e-mailadres van uw bewindvoerder in ons administratiesysteem willen opnemen, zodat wij de factuur direct nadien voor u kunnen doormailen.